Witam,
Właśnie zakupiłem pierwszą w życiu Skodę (1999r 1.9 TDI przed liftem)
Problem w tym, że ma kilka usterek, głównie elektrycznych i chciałbym na bieżąco wszystko w niej ponaprawiać. Ok więc problem wygląda tak:
Posiadam tego typu oświetlenie : http://srvimg09.tablica.pl/images_ta...iny-zwolen.jpg - bez sygnalizatora AIRBAG.
Prawdopodobnie zużyciu uległy włączniki lampek do czytania, święcą się czy są włączone czy nie. Podczas naciskania widać, że nie ma gdzieś styku bo czasami potrafią zgasnąć - zwłaszcza w trakcie "naduszania" Prosiłbym o tutorial (szukałem nie mogę znaleźć) jak to ustrojstwo rozebrać i co trzeba wymienić.
A przy okazji prosiłbym również o tutorial wyjęcia zegarów, mam do wymiany diode/żarówkę lewego "wskaźnika kierunkowskazu" (ten który miga na liczniku jak daję kierunek w lewo
Z góry dziękuję i pozdrawiam fanó Skodzin
Wojtas
Witaj!
Zdejmujesz poważając śrubokrętem płaskim tą plastikową szybkę i będziesz miała dwie śruby z łbem gwiazdkowym, po ich odkręceniu umiejętnie trzeba lampkę wyciągnąć do dołu, trzymać się będzie już jedynie podsufitki, odpinasz kostkę i masz wszystko jak na dłoni. Tylko błagam, delikatnie bo ustrojstwo plastikowe jest cienkie i łatwo połamać. Pozdro!
Wojtas82, tak jak pisze djwyrebas, a i oprócz śrubek lampka ma 4 zatrzaski aby się stabilnie trzymała metalowej ramki, zegary wychodzą dość prosto,nawet jest opis na forum;
Kurde panowie dzięki za "tempo obsługi"
Ogólnie mam tu kilka usterek elektrycznych i zastanawiam się czy nie mają one początku w jednym miejscu, postaram się opisać po kolei co jest grane:
1.Centralny zamek - mam wersję bez pilota, przy otwieraniu drzwi pasażera działa poprawnie zamyka i otwiera wszystkie drzwi, od strony kierowcy tylko drzwi kierowcy, wyczytałem, że to jakiś mikrostyk w zamku ale czy na pewno?
Planuje dokupić niebawem centralkę i pilot i chciałbym w to wszystko wmieszać bagażnik, jak sprawdzić czy tam jest elektryka? Jaką kupić centralkę aby mieć pilot w kluczyku?
2. Brzęczyk świateł - raz działa raz nie, jeszcze nie ustaliłem reguły, myślę, że to na pewno może mieć związek z tym mikrostykiem?
3. Pokrętło jasności zegarów - niby działa poprawnie, ale w trakcie obracania widoczne są skoki jasności, jakby było jakieś zwarcie, może wyrobiony sam mechanizm?
4. Wspomniane już oświetlenie wnętrza - pomijając schrzanione przyciski do czytania, przy ustawieniu "drzwi" po otwarciu drzwi pasażera lub prawych tylnych działa ok lewa strona w ogóle nie zapala oświetlenia...
Z góry sorry za taki długi wywód i od razu dziękuję za pomoc.
Na wszystkie pytania odpowiedziałeś sam wymień mikrostyki w zamkach które nie działają właściwie. sprawdż również luty na płytkach w zamkach bo mogą być zimne luty
przy otwieraniu drzwi pasażera działa poprawnie zamyka i otwiera wszystkie drzwi, od strony kierowcy tylko drzwi kierowcy
Zamieszczone przez Wojtas82
po otwarciu drzwi pasażera lub prawych tylnych działa ok
Wg. mnie sam sobie odpowiedziałeś, mikrostyki w prawych drzwiach działają bez zarzutu,a fakt,że jak od pasażera otwierasz kluczykiem może być spowodowany,że jest tam siłownik CZ typu Slave, a nie Master tak jak po lewej stronie, ale może się mylę,bo nie wiem jakie siłowniki były montowane w O1 przed liftem :|
Wojtas82, najpierw,ja bym sprawdził stan przewodów w wiązce w gumowej osłonie między budą a drzwiami,często pękają przewody i jest problem, dokładnie obejrzyj w drzwiach kierowcy i te tylne lewe, oraz zanim wymienisz mikrostyki popraw miejsca lutowania wtyczki do płytki zamka, ja 2 razy u starego w gofie 4 to robiłem i się obeszło bez wymiany mikrostyku.
co do regulacji podświetlenia zegarów i kokpitu to pewnie ten ściemniacz już kończy swój żywot lub jest ostro zabrudzony, jako że masz przed fl to jest zapewne zintegrowany z włącznikiem świateł ,wychodzące pokrętło po przyciśnięciu, no chyba że masz już obok razem z regulacja świateł.ok
Wojtas82, jako że masz przed fl to jest zapewne zintegrowany z włącznikiem świateł ,wychodzące pokrętło po przyciśnięciu, no chyba że masz już obok razem z regulacja świateł.ok
pozdro
Myślę, że zamkiem zajmę się później, najpierw zacznę od rzeczy łątwiejszych
Dzięki wam wszystkim za rady.
Mam taki włącznik (sorry za foto z tablicy poszedłem na łatwiznę http://srvimg08.tablica.pl/images_ta...run_rev002.jpg
czyli chyba zintegrowany. Rozumiem, że mam wtej sytuacji 2 opcje:
Wymiana całego przełącznika łacznie ze światłami lub "regenracja" samego pokrętełka o ile jest to w ogóle możliwe?
Pozdrawiam!!
Wojtas82, ciężko jest mi powiedzieć czy jest możliwość jego zregenerowania ponieważ takiego jak twój jeszcze nie rozbierałem i jak to na płytce wygląda.ok
Wojtas82, ciężko jest mi powiedzieć czy jest możliwość jego zregenerowania ponieważ takiego jak twój jeszcze nie rozbierałem i jak to na płytce wygląda.ok
Komentarz